KAMPOPPSETTET ER PUBLISERT I PROFIXIO.COM

Vær OBS på at i 13-årsklassene vil lagene kunne få enkelte kamper på kunstgress i B.Langseth Arena pga. kapasiteten i Selbuhallen.

PRISER:
For informasjon om påmelding og priser, gå til menyvalg “Påmelding”.

 

ANKOMST
Ved ankomst må alle lag komme til Hovedsekretariatet (hovedinngang Selbu ungdomsskole) for registrering av lag, uthenting av lagsmapper og få henvisning til sitt rom.

 

HOVEDSEKRETARIAT
Ligger på Selbu ungdomsskole (hovedinngang).

  • Fredag:  17 – 23
  • Lørdag:  07 – 23
  • Søndag: 07 – 13

 

MAT/KIOSK

  • Frokost lørdag Kl 07.30 til 09.30; Brødmat og pålegg
  • Lunsj lørdag Kl 11.00 til 13.00; Påsmurt baguett
  • Middag lørdag Kl 14.30 til 17.00; Varm mat
  • Frokost søndag Kl 07.30 til 09.30; Brødmat og pålegg
  • Lunsj/middag søndag Kl 11.30 til 14.30; Varm mat 
  • Kiosk Selbuhallen og B.Langseth Arena; Salg av pølse, chips, og drikke. Kioskene åpner ved kampstart.

 

OVERNATTING
Overnatting på Bell skole og Selbu Ungdomsskole.

Dersom det blir plassmangel kan noen lag bli plassert på andre overnattingssteder i bygda. Disse lagene vil få beskjed i god tid før cupen. Lagene må ordne skyss til cupområdet og banene selv og får 4 parkeringsbevis for hele helga til disposisjon.

Utsjekk/opprydding: Må skje før kl 12.00 på søndag. Rommene skal være ryddet og kostet. Lagleder skal gjennomgå rommene sammen med en ansvarlig for SelbuCup før de kan forlate rommet.

Nattevakter: Selbucupen har egne nattevakter som går streifvakter, men på noen av byggene kan det være nødvendig at lagene stiller med nattevakter selv. Dette blir fordelt mellom lagene ved overnattingsstedene.

Madrasser: Doble luftmadrasser er ikke ønskelig da dette skaper plassmangel på rommene.

Det skal være ro på skolene kl. 23.00! (24.00 lørdag)


PARKERING

Parkering ved cupområdet.

Det er dessverre ikke mulig å lade El-biler på cupområdet, men det er andre muligheter i Selbu Sentrum.

 

GARDEROBER
Garderober i Selbuhallen og Selbu Ungdomsskole kan benyttes fritt.

 

DISKOTEK
Det arrangeres diskotek Lørdag kveld. Informasjon om sted kommer.

Diskoteket er åpent for alle opp til 16 år. For gjester/spillere som ikke har A- eller B-kort koster inngangsbilletten 50 kroner. Foresatte har gratis inngang.


KLATRING

Lørdag 3.Juni er det mulig å booke tid i Selbu Klatreklubb's klatrevegg i B.Langseth Arena.
1 time - 100,- pr. person. Inkluderer lån av klatresele og klatresko.

Betaling skjer ved påmelding.

Book tid hos Elise Dahlberg Fossen. Send SMS med navn på lag, antall som skal klatre og ønsket tidspunkt. Tlf. 976 35 625.

Tidpunkter:
Kl. 11-12
Kl. 12-13
Kl. 13-14
Kl. 14-15
Kl. 15-16

SVØMMING

Hva med 1 time i basseng under Selbucupen?

Har ditt lag ønske om 1 time i basseng v/Selbu ungdomsskole lørdag i Selbucupen, så melder man dette inn i sekretæriatet ved ankomst. Basseng tilbys mellom kl. 13-17 lørdag. Egenandel 50 kr pr. spiller pr. time. Betales ved påmelding på vipps nr:111997. Maks 40 stk pr time, så førstemann til mølla. Informasjonsskriv blir delt ut ved påmelding.



BETALING

Alle kiosker tar kort, kontant og Vipps.

 

APOTEK
Husk å ta med deg all medisinen du tror du vil trenge, også smertestillende e.l.  Boots apotek i Selbu sentrum har åpent 09-15 på Lørdag. Søndag stengt.

 

RØDE KORS
Røde Kors har tilholdssted på Selbu Ungdomsskole ved Hovedsekretariatet.

 

RUSMIDLER
Det er forbudt å bruke/inneha alkohol, narkotika og andre rusmidler på eller utenfor området. Lag som ikke overholder forbudet vil bli rapportert.

  

HITTEGODS
Hittegods blir tatt i mot og tatt vare på av Hovedsekretariatet under cupen. Husk å merke alt utstyr med navn og adresse.

Etter cupen vil hittegodset bli oppbevart i Selbuhallen. Kontaktinfo kommer.

 

SPILLEREGLER 

PS! Håndballforbundet har fastsatt dato for oppstart av ny serie/sesong til 1.Juli.

Dvs. at man på SelbuCup skal melde på laget i samme årsklasse som de spilte i siste sesong.

Klasse Lag SpilletidFødselsår  
 Mini 7 J/G/Mix 2 x 7 min2015 eller senere 2 min pauseIkke sluttspill
 Mini 8 J/G/Mix 2 x 7 min2014 eller senere2 min pauseIkke sluttspill
 9 år J/G 2 x 10 min2013 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 10 år J/G 2 x 10 min2012 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 11 år J/G 2 x 10 min2011 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 12 år J 2 x 10 min2010 eller senereUten pauseIkke sluttspill
      
 13 år J/G 2 x 12 min2009 eller senereUten pauseSluttspill
 14 år J 2 x 12 min2008 eller senereUten pauseSluttspill
 15 år G 2 x 12 min2007 eller senereUten pauseSluttspill
 16 år
 J  2 x 12 min2006 eller senere Uten pauseSluttspill 


Turneringsregler:

  • For kamper som spilles på kunstgress er det ikke anledning til å spille med fotballsko med knotter eller sko for kunstgress. Det skal kun benyttes håndball- eller joggesko.

 

  • Klasse Mini Mix 6-8 år..: 4'er håndball uten avkast. Minihåndballmål. Kamper i gymsal på Selbu ungdomsskole.
  • Klasse J/G 9-10..: 5'er håndball uten avkast. Banen er 26x20m og målene har nedsenket tverrligger.  Ikke sluttspill. 
  • Klasse J/G 11..: 6'er håndball uten avkast. Målene har nedsenket tverrligger. Ikke sluttspill.
  • Klasse J/G 12..: 6'er håndball uten avkast. Ikke sluttspill.
  • Klasse J/G 13-16..: Ordinær 7'er håndball. Sluttspill. Spiller kampene i Selbuhallen, og kan bli satt opp fra fredag kveld. De yngste klassene (J/G13) kan også få noen kamper på kunstgress i B.Langseth Arena, men vi forsøker å begrense dette til 1 kamp pr. lag.

 


 

  • Det gis IKKE mulighet for å melde på ANTILAG.
  • NHF' bestemmelser for turneringsarrangement gjelder.
  • Det registreres ikke resultater for klassene 6-10 år. For 11-12 år registreres resultatet, men det registreres ikke tabell. For 13 år og eldre er det resultatregistrering, tabeller og sluttspill.
  • Det er ikke anledning til å ta timeout.
  • Protester: Protestgebyr 1000,- kr. Dersom protest tas til følge, vil gebyret bli betalt tilbake.



Sluttspill-regler (for J/G 13 og oppover)

  • Etter innledende kamper:
    • Står to eller flere lag likt i poeng, avgjøres rekkefølgen på lagene slik:
    1. Poengforskjell i innbyrdes oppgjør
    2. Målforskjell i innbyrdes oppgjør
    3. Flest scorede mål i innbyrdes oppgjør
    4. Målforskjell i samtlige spilte kamper
    5. Flest scorede mål i samtlige spilte kamper
    6. Loddtrekning
  • Spilletider kvartfinale og semifinale; 2 x 12 min (klokka går ved sidebytte)
  • Spilletider A- og B-finaler; 2 x 12 min og 5 min pause
  • Ved uavgjort i sluttspill: For kamper i videre-/sluttspillet som står uavgjort etter ordinær spilletid, skal det spilles til første mål vinner- maks 4 min. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).
    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.
    • Ved uavgjort i A-finaler: 2 x 3 min ekstraomganger. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).
    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.

 

PULJESPILL OG PREMIERING

  • Premiering til alle spillere i klasser 7 - 12 år. Deles ut ved «uteamfi» rett etter lagenes siste kamp.
  • Kamper med sluttpill premieres etter avvikling av finaler.

                                                                                                                                                             

JURY

Jurysammensetningen i Selbucup 2023 blir bestemt før cupstart.

Juryens oppgave er å behandle evt. protester fra deltagende lag. Protest skal meldes inn til hovedsekretæriatet. Før protesten behandles av juryen må det betales inn et protestgebyr på kr. 1000,- Hvis protesten tas til følge vil dette gebyret bli betalt tilbake.

 

KAMPOPPSETT og RESULTATER

  • Kampoppsett blir lagt ut på hjemmesiden ca. 1 uke etter at påmeldingsfristen er utløpt. Ved behov for sammenslåing av klasser vil aktuelle lag bli kontaktet for godkjenning. Endringer etter første publisering vil bli meddelt alle berørte lag pr. e-post.
  • Resultater oppdateres fortløpende i Profixio. Vi anbefaler å laste ned appen Profixio og velge Selbucup 2023. Dette er den raskeste og beste resultatservicen for de som har egen smarttelefon.
  • Dispensasjoner:
  • For klasse Mini – J/G 12 år gis det en generell dispensasjon der 2 spillere kan spille på flere lag i samme årsklasse. Disse 2 spillerne skal rulleres slik at topping av lag ikke forekommer. Søknad om dispensasjon er her ikke nødvendig.
  • Søknad om øvrige dispensasjoner fra regelverket sendes til ansvarlig for kampoppsett og dispensasjoner. (Se fane kontaktpersoner) Godkjente dispensasjoner vil bli publisert på hjemmesiden før cupstart.
  • Registrering av spillere: Alle spillere må registreres med navn og fødselsdato innen 31.Mai. Dette gjøres via vår hjemmeside ved å gå inn på påmelding av lag.
  • Drakter: Ved draktlikhet stiller bortelaget med annen farge. Minilagene har tilgjengelige vester på banene.